حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

شرم عشق

سلام،

چندین سال پیش آقای شجریان در برنامه گلهای تازه ۲۳ شعری از شادروان رهی معیری را در دستگاه ابوعطا اجرا کرد که با همنوازی استاد جلیل شهناز و مرحوم افتتاح همراه بود و اینک تقدیم به شما:

 

چو نی به سینه خروشد، دلی که من دارم

به ناله گرم بود محفلی که من دارم

 

بیا و اشک مرا چاره کن که همچو حباب

به روی آب بود منزلی که من دارم

 

دل من از نگه گرم او نپرهیزد

ز برق  سر نکشد حاصلی که من دارم  **

 

به خون نشسته‌ام از جان‌ستانی دل خویش

درون سینه بود قاتلی که من دارم

 

ز شرم عشق، خموشم کجاست گریه شوق

که با تو شرح دهد مشکلی که من دارم

 

رهی چو شمع فروزان گرم بسوزانند

زبان شکوه ندارد دلی که من دارم

 

** این بیت در آواز نیامده است.