حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

کمان ابرو

سلام،

در آلبوم دلشدگان که به نظر من مخلوط عجیب و غریبی از موسیقی متن و آواز و ... است، جناب شجریان غزلی از حضرت حافظ را در بیات ترک اجرا کرده است که امروز تقدیم می‌کنم:

 

مرا چشمی است خون افشان ز دست آن کمان ابرو

جهان پر فتنه خواهد شد از آن چشم و از آن ابرو

 

غلام چشم آن ترکم که در خواب خوش مستی

نگارین گلشنش روی است و مشکین سایبان، ابرو

 

هلالی شد تنم زین غم که با طغرای ابرویش

که باشد مه که بنماید ز تاق آسمان، ابرو  **

 

رقیبان غافل و ما را از آن چشم و جبین هر دم

هزاران گونه پیغام است و حاجب در میان ابرو  **

 

روان گوشه‌گیران را جبینش طرفه گلزاری است

که بر طرف سمن‌زارش همی گردد، چمان ابرو  **

 

دگر حور و پری را کس نگوید با چنین حسنی

که این را، این چنین چشم است و آن را، آنچنان ابرو  **

 

تو کافردل، نمی‌بندی نقاب زلف و می‌ترسم

که محرابم بگرداند خم آن دلستان ابرو 

 

اگرچه مرغ زیرک بود حافظ در هواداری

به تیر غمزه، صیدش کرد، چشم آن کمان ابرو

 

** این ابیات در آواز نیامده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطیما یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:28 ب.ظ http://mylove2010.mihanblog.com

سلام دوست عزیز.خسته نباشی.وبت رو دیدم.[گل][گل][گل]

همه چیز خوب و عالی بود.[لبخند][لبخند][لبخند]

معلومه برای طراحی اون زحمت کشیدی.[دست][دست][دست]

من فاطیما هستم.خیلی خوشحال میشم که به وبلاگ منم سر بزنی

[خجالت][خجالت][خجالت][خجالت]

ادرسشو بهت میدم:http://mylove2010.mihanblog.com

ادرس گروه یاهو مو برات مینویسم.حتما توش عضو شو.

میتونی با من و همه ی اعضای گروه مرتبط بشی.

تبادل اطلاعات کنیم و با هم دیگه اشنا بشیم.

http://mylove2010.mihanblog.com/extrapage/group

[لبخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند]

موافقی با هم تبادل لینک داشته باشیم[تفکر][تفکر][تفکر]

ازت میخوام منو لیک کنی[گریه][گریه][گریه][گریه]

منو با اسم وبکده ی عشق لینک کن.[بوسه][بوسه][بوسه][بوسه][بوسه]

منتظرم ها[نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند]منم لینکت میکنم. بای

[خداحافظ][خداحافظ][خداحافظ][خداحافظ][خداحافظ]

فلورا دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام از شادی پیدا کردن این وبلاگ امشب نمیتونم بخوابم،
مرسی مرسی مرسی
خیلی ممنون که مینویسین
آخه من یه خورده مشکل شنوایی دارم از اول هم عادت کردم که باید شعرو بفهمم و گوش کنم، حالا حافظ و سعدی و مولانا که کتاباشون رو ارم ولی از دیگر شاعران که میخونن گاهی نمیتونم پیدا کنمشون یا اصلا نمیدونم از کدوم شاعره که پیدا کنم.
شاد باشی و نویسا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد