حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

قاصدک

سلام،

کم و بیش می‌دانیم که آلبوم نفیس قاصدک استاد شجریان در محاق توقیف یا عدم انتشار است . در این آلبوم که محصول آخرین همنوازی شادروان مشکاتیان با جناب شجریان و ظاهرا اولین همنوازی رسمی همایون شجریان است، قطعه شعر معروف شادروان اخوان ثالث که نام آلبوم هم از همان نام برگرفته شده، در راست پنجگاه اجرا شده است که امروز تقدیم حضورتان می‌کنم:

 

قاصدک! هان چه خبر آوردی؟

از کجا وز که خبر آوردی؟

خوش خبر باشی، اما، اما

گرد بام و در من، بی‌ثمر می‌گردی

 

انتظار خبری نیست مرا

نه ز یاری، نه ز دیار و دیاری،

باری، برو آنجا که بود

چشمی و گوشی با کس

برو آنجا که تو را منتظرند

 

قاصدک! در دل من، همه کورند و کرند

دست بردار ازین در وطن خویش غریب

 

قاصدک! تجربه‌های همه تلخ

با دلم می‌گوید،

که دروغی تو، دروغ

که فریبی تو، فریب

 

قاصدک! هان، ولی... آخر ... ای وای

راستی، آیا رفتی با باد؟

با توام، آی کجا رفتی، آی

راستی آیا جایی خبری هست هنوز؟

مانده خاکستر گرمی، جایی؟

 

در اجاقی طمع شعله نمی بندم

خردک شرری هست هنوز؟

 

قاصدک! ابرهای همه عالم، شب و روز

در دلم می‌گریند