حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

بت صاحبدلان

سلام و ایام به کام،

مهر، ماه دوستی، ماه مدرسه و طلیعه پاییز هزار رنگ است. مهر، ماه استاد شجریان هم هست که خداوند عمرش را به درازنای تاریخ ادب ایرانی پاینده دارد. بیایید چشمهایمان را ببندیم و تصور کنیم که اکنون نوایی ملکوتی را با صدای در هم آمیخته تار و کمانچه و تمبک می‌شنویم. حظ معنوی این احساس زمانی که شعر محتشم کاشانی در ماهور با صدای استاد شجریان بیامیزد و استاد داریوش طلایی و استاد پیرنیاکان به همراه همایون شجریان همنوازانش باشند همان اثر روح‌بخشی می‌شود که در آلبوم شب وصل بارها شنیده‌اید و بهره‌مندش شده‌اید. آنجا که می‌فرماید:


شنیدم ماهی و هم شاهی

میان دلبران، بت صاحبدلان

گفتم که غمخوارم شوی در روز تنهایی

شمع شب تارم شوی، ترسم که نتوانی


نه دلم بردی و نه غمم خوردی

دلم آزردی به خدا

نادیدن رویت می‌کشدم

آن سان گل رویت می‌کشدم

نظرات 1 + ارسال نظر
سۆران جمعه 23 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 11:56 ق.ظ http://soran.blog.ir

سلام آقا محمود

واقعا دست شما درد نکنه که حکایت دل رو بین میکنید
همانطور که فرمودید انشاالله عمر استاد به اندازه عمر تاریخ ادب ایران باشه
خدا خیرتون بده با این وب زیباتون

به نظر من اوج صدا استاد و شعر در آلبوم سر عشق است آنجا که میفرمایند:

مرا به هیچ بدادی و من هنوز برآنم
کز وجود تو مویی به عالمی نفروشم

سپاس از شما
زنده و پایدار باشید
خدانگهدار

از اظهار لطفتون بی نهایت سپاسگزارم قربان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد