حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

در خیال

سلام بر مولوی دوستان،

امروز شعری از مولانا را که استاد شجریان در بیات زند اجرا کرده و در آلبوم در خیال عرضه نموده‌است، تقدیمتان می‌نمایم.

آمده‌ام که سرنهم، عشق تو را به سر برم
ور تو بگوئیم که نه، نی شکنم، شکر برم

آمده‌ام چو عقل و جان، از همه دیده‌ها نهان
تا سوی جان و دیدگان مشعله نظر برم

آمده‌ام که ره زنم، بر سر گنج شه زنم
آمده‌ام که زر برم، زر نبرم خبر برم **

گر شکند دل مرا جان بدهم به دل‌شکن
گر ز سرم کله برد، من ز میان کمر برم **

آن که ز زخم تیر او کوه شکاف می‌کند
پیش گشاد تیر او وای اگر سپر برم

گفته‌ام آفتاب را گر ببری تو تاب خود
تاب تو را چو تب کند، گفت بلی اگر برم **

آن که ز تاب روی او نور صفا به دل کشد
وان که ز جوی حسن او آب سوی جگر برم **

در هوس خیال او همچو خیال گشته‌ام
وز سر رشک نام او نام رخ قمر برم

اوست نشسته بر نظر، من به کجا نظر کنم
اوست گرفته شهر دل، من به کجا سفر برم

این غزلم جواب آن باده که داشت پیش من
گفت بخور، نمی‌خوری پیش کس دگر برم **


** این ابیات در آواز نیامده است.  

نظرات 5 + ارسال نظر
حسین میرمحب یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.f-sites.persianblog.com

با سلام خوشحال می شوم شما درباره وبلاگ من نظر بدین. وبلاگ من درباره معرفی سایتهای فارسی است.قبلا بخاطر همه چیز ممنونم.

ساقی دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:04 ب.ظ

زیبا بود واز این همه سودایی لذت بردم .

سودا زده شنبه 23 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:46 ق.ظ http://janemast.blogfa.com

به مولانا حیاتم
با تو دمی دوستم
با او همیشه زمانم

از شما به خاطر وبلاگ با صفا تون سپاسگزارم

مجید شنبه 12 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:02 ب.ظ http://majidman77.blogspot.com

سلام
اگه امکانش هست فایل صئتی این شعر رو روی وبتون بزارید
مرسی - بای

حامد یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:49 ق.ظ

عالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد