حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

گریه نمی‌دهد امان

سلام،
نوبتی هم که باشد، امروز نوبت جناب هوشنگ ابتهاج (سایه) است که شعری از ایشان را که در دستگاه سه‌گاه توسط استاد شجریان اجرا شده و در آلبوم آرام جان عرضه شده است، تقدیم کنم:


نامدگان و رفتگان از دو کرانه زمان
سوی تو می‌روند هان، ای تو همیشه در میان

در چمن تو می‌چرد آهوی دشت آسمان
گرد سر تو می‌پرد، باز سپید کهکشان **

هرچه به گرد خویشتن می‌نگرم در این چمن
آینه ضمیر من جز تو نمی‌دهد نشان

ای گل بوستان‌سرا، از پس پرده‌ها درآ
بوی تو می‌کشد مرا وقت سحر به بوستان

ای که نهان نشسته‌ای، باغ درون هسته‌ای
هسته فروشکسته‌ای، کاین همه باغ شد روان **

مست نیاز من شدی، پرده ناز پس زدی
از دل خون برآمدی، آمدن تو شد جهان **

آه که می‌زند برون از سر و سینه موج خون
من چه کنم که از درون، دست تو می‌کشد کمان

پیش وجودت از عدم، زنده و مرده را چه غم
کز نفس تو دم به دم، می‌شنویم بوی جان

پیش تو جامه دربرم، نعره زند که بر درم
آمدمت که بنگرم، گریه نمی‌دهد امان

** این ابیات در آواز نیامده‌است.  
نظرات 2 + ارسال نظر
میرجواد شیخی یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:48 ب.ظ http://sonnati89.com

با سلام
آلبوم آرام جان در مایه افشاری است حال آنکه طبق اظهارات شما در سه گاه می باشد.

امجدی از کنگاور یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ق.ظ

اقای افتخاری باید خودش رو با استاد اواز ایران زمین مقایسه نکنه
ضمنا همه ما باید از استاد شجریان درس اخلاق یاد بگیریم

شجریان یعنی قناری خدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد