حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

درد بر من ریز و درمانم مکن

سلام،
امروز غزلی از عطار نیشابوری را تقدیم می‌کنم که جناب شجریان آن را با همراهی ارکستر سمفونیک اجرا و در آلبوم دود عود عرضه کرده است:

آتش عشق تو در جان خوشتر است
جان ز عشقت آتش افشان خوشتر است

هر که خورد از جام عشقت قطره‌ای
تا قیامت مست و حیران خوشتر است

تا تو پیدا آمدی پنهان شدم
زان که با معشوق، پنهان خوشتر است

درد عشق تو که جان می‌سوزدم
گر همه زهر است از جان خوشتر است

درد بر من ریز و درمانم مکن
زان که درد تو ز درمان خوشتر است

می‌نسازی تا نمی‌سوزی مرا
سوختن در عشق تو زان خوشتر است

چون وصالت هیچ کس را روی نیست
روی در دیوار هجران خوشتر است

خشکسال وصل تو بینم مدام
لاجرم در دیده، طوفان خوشتر است

همچو شمعی در فراقت هر شبی
تا سحر عطار، گریان خوشتر است  
نظرات 4 + ارسال نظر
امین یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:35 ب.ظ http://www.aminalg.blogsky.com

سلام وبلاگ با عشقی داری فقط با عرض پوزش
یه پیشنهاد دارم:
۱.اگه از فونت کوچیکتر استفاده کنید خیلی بهتره
۲نوع فونت هم خیلی بده
ولی نوشته هات جالبه
با امید اینکه وبلاگت همیشه با عشق باشه

تنهاترین تنهایان یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:47 ب.ظ http://tanhatarinetanhayan.blogsky.com

سلام
درود بر شما که میونتون با شهر و شاعری و موسیقی هست ... وبلاگ شما برام خیلی جالب بود چرا که خودم ۷-۸ سال پیش دقیقا همین کاری رو که شما الان کردی رو من در دفترم داشتم و مینشستم و تمامی کاست های استاد رو گوش می کردم و اشعار رو در دفترم ثبت میکردم ... معلومه که به استاد شجریان هم علاقه مندید به هر حال من که استفاده بردم ... خوشحال میشم اگه به کلبه تنهاترین هم سری بزنید ... موفق باشی عزیزم ... در پناه حضرت دوست شاد باشی و امیدوار.

سوتیام جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 04:29 ب.ظ http://www.suyiyam.blogsky.com

طوفان بلا بسته همه رهگذر ما

بشکسته فلک سنگ جفا را به سر ما

در وادی عشق تو همه گمشدگانیم

ای مرگ کجائی که شوی راهبر ما

امجدی شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ق.ظ

درود بر قناری خدا اتاد شجریان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد