حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

یاد ایام

سلام،
حتما به خاطر دارید که جناب شجریان در آلبوم یاد ایام شعری از شادروان رهی معیری را در دستگاه شور اجرا و عرضه کرده است که البته نام آلبوم نیز از همین شعر گرفته شده است. گرچه این شعر زیبا قبلا در برنامه گلهای تازه 65 نیز اجرا شده بود و اکنون تقدیم به شما:

یاد ایامی که در گلشن فغانی داشتم
در میان لاله و گل آشیانی داشتم

گرد آن شمع طرب می‌سوختم پروانه‌وار
پای آن سرو روان، اشک روانی داشتم

آتشم بر جان ولی از شکوه لب خاموش بود
عشق را از اشک حسرت ترجمانی داشتم

چون سرشک از شوق بودم خاکبوس درگهی
چون غبار از شوق، سر بر آستانی داشتم

در خزان با سرو و نسرینم بهاری تازه بود
در زمین با ماه و پروین، آسمانی داشتم **

درد بی‌عشقی ز جانم برده طاقت
ورنه من داشتم آرام تا آرام جانی داشتم

بلبل طبعم کنون باشد ز تنهایی خموش
نغمه‌ها بودی مرا تا همزبانی داشتم

** این بیت در آواز نیامده است.
نظرات 2 + ارسال نظر
nima پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:50 ب.ظ

با سلام خسته نباشید من می خواستم در وبلاگ و سایت شما تبلیغات کنم ولی چون از رتبه شما در پرشین رنکینگ اطلاع ندارم گفتم قبلش با شما تماس بگیرم
لطفا در پرشین رنکینگ ثبت نام کنید تا رتبه شما مشخص بشه تا بتوانیم در وب شما تبلیغات کنیم
http://rank.fascript.com

یکی مثل هیچ کس پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:08 ب.ظ http://hich-cas.blogsky.com

سلام...همه شعرا خوشگل بودن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد