حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

تریلی خیلی وقته که رفته

سلام،

چند روز پیش روزنامه فخیمه جمهوری اسلامی که در اصولگراییش نمی‌توان شبهه‌ای روا داشت، در مطلبی منتقدانه و تا حدی خشمگینانه از این که در ایام رحلت حضرت زینب (س) و درگذشت مرحوم مشکینی کنسرت موسیقی آقای شجریان و همکارانش برگزار شده شدیدا اظهار گلایه کرده و علاوه بر آن وزارت کشور را از بابت این که سالن خود را برای اجرای موسیقی اجاره داده، ملامت کرد.

وقتی مطالب این روزنامه را با عنوان "موسی به دین خود، عیسی به دین خود" خواندم، ناخواسته به یاد آن حکایت افتادم که: روزی دو جوان از روی شهوت تمام و در عین ضیق مکان و زمان، بر آن شدند که در زیر یک تریلی که در کنار خیابان متوقف بود، مجامعه کنند.  باری، لختی از خلوت خوش آنان گذشته بود که پاسبانی در کنارشان گرفت و استنطاق کرد. آن دو که ناگزیر به رفع و رجوع بودند، مدعی شدند که در کار تعمیر تریلی‌اند. پاسبان که استمهال آنان را دریافته بود، گفت: اولا اگر به تعمیر مشغول بودید چرا رویتان به زمین است و پشتتان به تریلی؟ ثانیا چگونه است که در حال تعمیر در کنار هم نیستید و روی هم آرام گرفته‌اید؟ ثالثا تریلی خیلی وقت است که رفته!

حالا حکایت نویسنده روزنامه جمهوری اسلامی است. برادر جان! جای شما خالی اولا در ایام رحلت حضرت زینب (س) صدا و سیمای جمهوری اسلامی چه ترانه‌های شاد که پخش نکرد. ثانیا در سوک مرحوم مشکینی چند تا ترانه محلی اندر احوالات صید و صیادی از صدای جمهوری اسلامی پخش شد که جان می‌داد برای حرکات موزون! ثالثا سالهاست که در تالار وزارت کشور کنسرت های بزرگ موسیقی برگزار می شود. ساعت خواب!

نظرات 2 + ارسال نظر
ایرج دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:26 ق.ظ

بله قربان. ظاهرا برای بسیاری از حضرات در این مملکت تریلی خیلی وقته که رفته.

رضا چهارشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:55 ق.ظ http://http://4sayna.blogfa.ir

سلام

و رسالت من این خواهد بود
تا دو استکان چای داغ را
از میان دویست جنگ خونین
به سلامت بگذرانم
تا در شبی بارانی
آن ها را
با خدای خویش
چشم در چشم هم نوش کنیم

وب زیبایی داشتید
خوشحال میشم اگر به وبم سری بزنید
موفق باشید
خدانگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد