حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

آسمان عشق

سلام،

حضرت مولانا جلال‌الدین مولوی غزلی سماعی دارد که جناب شجریان آن را در دستگاه سه‌گاه اجرا و در آلبوم آسمان عشق عرضه کرده است. نام آلبوم هم از همین غزل گرفته شده است:

 

چنان مستم، چنان مستم من امشب

که از چنبر برون جستم من امشب

 

چنان چیزی که در خاطر نیاید

چنانستم، چنانستم من امشب

 

به جان با آسمان عشق رفتم

به صورت گر در این پستم من امشب

 

گرفتم گوش عقل و گفتم ای عقل

برون رو کز تو وارستم من امشب  **

 

بشوی ای عقل، دست خویش از من

که در مجنون بپیوستم من امشب

 

به دستم داد آن یوسف ترنجی

که هر دو دست خود خستم من امشب  **

 

چنانم کرد آن ابریق پر می

که چندین کوزه بشکستم من امشب  **

 

نمی‌دانم کجایم، لیک فرخ

مقامی کاندرو هستم من امشب  **

 

بیامد بر درم اقبال نازان

ز مستی، در بر او بستم من امشب  **

 

چو واگشت او، پی او می‌دویدم

دمی از پای ننشستم من امشب

 

مبند آن زلف شمس‌الدین تبریز

که چون ماهی در این شستم من امشب  **

 

** این ابیات در آواز نیامده است.
نظرات 6 + ارسال نظر
فائقه یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:12 ب.ظ http://www.faegheh.blogsky.com

سلام خوبی؟وبلاگت خیلی قشنگه وقت کردی به من هم سر بزن و نظرت رو درباره تبادل لینک بگو

ثبت نام در جایزه 800 دلاری و 3000 دلاری یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:12 ب.ظ http://www.iranmaxim.blogsky.com

وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>
http://www.iranmaxim.blogsky.com
ثبت نام در جایزه 800 دلاری و 3000 دلاری

http://www.clickwoman.blogsky.com
زنان کلیکی

ع یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:14 ب.ظ http://www.wxyz.blogsky.com

خسته نباشی ...لینک آهنگا رو هم بزار...در ضمن این اصطلاح جناب که به کار میبرید خیلی پا خورده و نخ نما شده و بهتر است معشوق را صمیمی تر بخوانید

ali چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 ق.ظ

be name hazrate hagh
dorod va salam bar shoma dooste aziz
ensha alah ke dar salamat kamel bashid va hamishe khodavand behtarinharo beheton bede
kheili khosh halam ke vaghan vaght mikoni az ostadi geran ghadr yad mikoni va ghan ke estefade kardam khodam shakhsan hamishe ashari ke ostad estefade mikonao hamishe hamraham dar
kare kheili ghashangi kardi
ensha alah ke movafagh bashid va aghebat bekheir
dar panahe hagh bedrood ta dorodi digar
چه شد که ماه مراد از کرانه ای نرسید
شبی رسید و حریف شبانه ای نرسید

فرشته سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:47 ب.ظ http://delzhen.persianblog.ir

عجب وبلاگ متفاوتی

خیلی عالیه

موفق باشید

بی خبر شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:41 ق.ظ

این تصنیف رو از بچگی گوش می کردم ، ساخته خود استاده ( اگه اشتباه نکنم ) کلا تصنیف هایی که خود استاد ساختن بی چون چرا از بهترین تصنیف های موسیقی هستن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد