حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

سر عشق

سلام، استاد شجریان در آلبوم سر عشق غزل زیبایی از حضرت سعدی را در دستگاه ماهور اجرا و عرضه کرده است که تقدیم می‌کنم. نام آلبوم نیز از همین غزل فاخر برگرفته شده است:

 

هزار جهد بکردم که سر عشق بپوشم

نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم

 

به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم

شمایل تو بدیدم، نه عقل ماند و نه هوشم

 

حکایتی ز دهانت به گوش جان من آمد

دگر نصیحت مردم، حکایت است به گوشم

 

مگر تو روی بپوشی و فتنه بازنشانی

که من قرار ندارم که دیده از تو بپوشم

 

من رمیده دل آن به که در سماع نیایم

که گر به پای درآیم، به در برند به دوشم

 

بیا به صلح من امروز در کنار من امشب

که دیده خواب نکرده است از انتظار تو دوشم

 

مرا به هیچ بدادی و من هنوز بر آنم

که از وجود تو مویی به عالمی نفروشم

 

به زخم خورده، حکایت کنم ز دست جراحت

که تندرست، ملامت کند چو من بخروشم  **

 

مرا مگوی که سعدی طریق عشق رها کن

سخن چه فایده گفتن، چو بنده می‌ننیوشم

 

به راه بادیه رفتن، به از نشستن باطل

وگر مراد نیابم، به قدر وسع بکوشم

 

** این بیت در آواز نیامده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
oko.ir دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در oko.ir خالی ست...

مهدی چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:02 ق.ظ http://jooredigar.blogfa.com

Salam,
Kheili webloge ghashang va por mahtavaee dari. Ma ke lezat bordim.

مصطفی شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.mghmohandes.blogfa.com

سلام داش محمود
کاست جدید بذار
بیا پیش ما
بروزیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد