حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

آه سوته دلان

سلام،

اجازه دهید امروز ۴ دوبیتی از باباطاهر را که جناب شجریان با همخوانی زیبای همایون در بیات کرد اجرا کرده‌اند، تقدیم کنم. این اجرا یک بار در آلبوم بی تو به سر نمی‌شود و یک بار هم در کنسرت همنوا با بم عرضه شده‌اند.

 

دل دیوانه‌ام، دیوانه تر شی

خراب خانه‌ام ویرانه تر شی

کشم آهی که گردون را بسوزد

که آه سوته دیلان، کارگر شی

 

هر آن باغی که نخلش سر به در بی

مدامش باغبون، خونین جگر بی

بباید کندنش از بیخ و از بن

اگر بارش همه لعل و گهر بی

 

ز هجرانت، هزار اندیشه دیرم

همیشه زهر غم در شیشه دیرم

ز ناسازی بخت و گردش چرخ

فغان و آه و زاری، پیشه دیرم

 

فلک کی بشنوه آه و فغونم

به هر گردش زنه آتش به جونم

یک عمری بگذرونم با غم و درد

به کام دل نگرده آسمونم 

نظرات 3 + ارسال نظر
امروز ایرن یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:54 ب.ظ http://tdiran.persianblog.ir



با ما باشید تا بی خبر نباشی
لحظه به لحظه با امروز ایران
. . . . .
.... برای دسترسی سریعتر به امروز ایران با ما تبادل لینک کنید
. . . . .
با تشکر

شکست عشقی پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ب.ظ http://mohammad1.blogsky.com

سلام دوست گلم!!!!!خیلیییییییی خیلییییییییی مطالبت قشنگه!!!!!!
ممنون می شم یه سری هم به من بزنی!!!!!
در ظمن من شما را لینک کردم!!!!!
موفق باشید!!!!

افشین شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:04 ب.ظ http://www.afshin-abadan.blogfa.com

درود بی پایان بر شما دوست مهربان
بسیار خوشحالم و به خود می بالم که اتفاقی به تارنگار زیبای شما که به آثار بزرگواری چون استاد سیاوش شجریان مزین شده رسیدم. با کمال افتخار شما را در لیست پیوندها قراردادم تا بتوان هر چه بیشتر به شما دوست فرزانه سر بزنم و لذت ببرم.
بنده نوازی فرموده به من هم یری بزنید برای شما آرزوی بهروزی و پایداری دارم

بدرود
شــــادزی مهرافزون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد