حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

پرند شوشتری

سلام،

جناب آقای شجریان در آلبوم معمای هستی تصنیفی را اجرا کرده است که از ساخته‌های علی اکبر خان شیداست و در دستگاه شور اجرا شده است.

این تصنیف که پرند شوشتری نام دارد تلفیقی است از یک دوبیتی بابا طاهر که ابتدا اجرا می‌شود و سپس سروده کوتاه مرحوم شیدا که در پی آن  می‌آید. این اثر را تقدیم می‌کنم:

 

دو زلفونت بود تار ربابم

چه می‌خواهی از این حال خرابم

تو که با ما سر یاری نداری

چرا هر نیمه شب آیی به خوابم

 

پرند شوشتری، ز گل نازکتری، ندیده بودم، حالا دیدم

 

اگر مستم، من از عشق تو مستم

بیا بنشین که دل بردی ز دستم

 

پرند شوشتری، ز گل نازکتری، ندیده بودم، حالا دیدم

نظرات 4 + ارسال نظر
صابر جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:16 ب.ظ http://ps-neghab.blogsky.com/

به به...عالیست

[ بدون نام ] جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:50 ب.ظ http://psezar.mihanblog.com

سلام
خوشحال میشم من رو لینک کنی
بعد خبرم کن تا من هم شما رو لینک کنم

امین پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:56 ب.ظ

خیلی قشنگ بود.
راستش من تا الان معنی "پرند" رو نمی دونستم و فکر می کردم توی این شعر داره میگه "پرنده شوشتری" و واسه همین از شعرش بدم میومد!

حسن دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:05 ب.ظ

سلام
پرند شوشتری دوبیتی از شاعر نابینای ایران زمین شوریده شیرازی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد