حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

آرام دل

سلام،

طاعاتتان به درگاه حضرت باری مقبول باد.  

امروز غزلی از حضرت عطار را که آقای شجریان در دستگاه ماهور اجرا و در آلبوم قاصدک عرضه کرده است، تقدیم می‌کنم: 

صورت نبندد ای صنم، بی زلف تو آرام دل

دل فتنه شد بر زلف تو، ای فتنه ایام دل

 

ای جان من مولای تو، دل غرقه دریای تو

دیری است تا سودای تو، بگرفت هفت اندام دل

 

تا جان به عشقت بنده شد، زین بندگی تابنده شد

تا دل ز نامت زنده شد، بر شد دو عالم نام دل

 

جانا دلم از چشم بد، نه هوش دارد نه خرد

تا از شراب عشق خود، پر باده کردی جام دل

 

پیغامت آمد از دلم، کای ماه حل کن مشکلم

کی خواهد آمد حاصلم، ای فارغ از پیغام دل **

 

از رخ، مه گردون تویی وز لب می گلگون تویی

کام دل من چون تویی، هرگز نیابم کام دل **

 

ای همگنان را همدمی، شادی من از تو غمی

عطار را در هر دمی، جانا تویی آرام دل **

 

** این ابیات در آواز نیامده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
هیس یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ب.ظ http://l-liss.blogsky.com

این غزل عالی است
از خواندن دوباره اش لذت بردم

مسعود یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ب.ظ http://www.masoudgolpa.blogsky.com

محمود جان بسیار زیبا بود .مرسی از این حسن دقتت

palizban جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:01 ب.ظ http://www.noghte-sarekhat.com/

سلام...
با ((پرواز با خورشید)) به روزم...
.
.
.
((نقطه،سر خط))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد