حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

سلسله موی دوست، حلقه دام بلاست

سلام،

جناب شجریان در آلبوم به یاد ماندنی یاد ایام غزلی زیبا و فاخر از شیخ اجل سعدی را در دستگاه شور اجرا و عرضه کرده است، که امروز آن را تقدیم محضرتان می‌کنم:

 

سلسله موی دوست، حلقه دام بلاست

هر که در این حلقه نیست، فارغ از این ماجراست

 

گر بزنندم به تیغ، در نظرش بی‌دریغ

دیدن او یک نظر، صد چو منش خونبهاست

 

گر برود جان ما در طلب وصل دوست

حیف نباشد که دوست، دوست‌تر از جان ماست

 

دعوی عشاق را شرع نخواهد بیان

گونه زردش دلیل، ناله زارش گواست  **

 

مایه پرهیزگار، قوت صبر است و عقل

عقل گرفتار عشق، صبر زبون هواست  **

 

دلشده پایبند، گردن جان در کمند

زهره گفتار نه، کاین چه سبب وان چراست

 

مالک ملک وجود، حاکم رد و قبول

هر چه کند جور نیست ور تو بنالی جفاست  **

 

تیغ برآر از نیام، زهر برافکن به جام

کز قبل ما قبول، وز طرف ما رضاست  **

 

گر بنوازی به لطف، ور بگدازی به قهر

حکم تو بر من روان، زجر تو بر من رواست

 

هر که به جور رقیب یا به جفای حبیب

عهد فراموش کند، مدعی و بی‌وفاست  **

 

** این ابیات در آواز نیامده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
عبدالمهدی خواجه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ

با سلام و خدا قوت
از وبلاگ پرمحتوای شما خیلی لذت بردم. اگر ممکن است فایل صوتی آن را هم در کنار نوشته ها تون بگذارید.
ممنون

هستی خاموش سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ب.ظ http://3inspiration.blogsky.com/

سلام

سلسه ی موی دوست را با نام استاد جستجو کردم. گوگل به وبلاگ شما راهنمایی م کرد

قالب وبلاگ تان با قالب وبلاگ من هم یکی بود... همه چیز یک جوری آشنا به نظرم آمد و احساس زیبایی بهم بخشید.

دلم نیامد بی تشکر خارج شوم.
سپاس دوست عزیز

شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد