حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

میراث ماندگار

سلام،
این روزها که در پی هم از سفر ابدی خسرو آواز ایران، شادروان استاد شجریان می‌گذرد با خود می‌اندیشم که میراث ما در این جهان میرا چیست؟ از میراثی که به دستمان سپرده شده چه بهره‌ای برده‌ایم و چه میراثی را به آیندگانمان می‌سپاریم؟
اگر بخواهیم از بعد حرفه‌ای به زندگی استاد شجریان بنگریم، باید بگویم ایشان در نقطه‌ای از تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین ایستاده بود که میراث‌دار نسل مهمی از اهالی موسیقی و آواز این بوم و بر شد و حقیقتا یاد و نام و آثار آنان را زنده کرد و یر شمع این زندگی دمید و نیک میراثی بر جای گذارد که آیندگان اگر همت کنند و قدر بدانند، خود را در میان موزه‌ای گرانبها می‌بینند که می‌توان حظ معنوی و مادی فراوانی از آن برد و البته که باید به آیندگان بعدتر این سرزمین سپرد.
امروز ما میراث آواز استاد شجریان را در قاب و قالب بیش از 60 آلبوم رسمی، بیش از 120 برنامه رادیویی موسوم به گل‌ها شامل: برگ سبز، گل‌های تازه، گل‌های رنگارنگ، یک شاخه گل، موسیقی ایرانی و نیز بیش از 130 اجرای خصوصی در دسترس به همراه ده‌ها کنسرت در اختیار داریم که جهانی سرشار از عشق و مهر و پاکی و طراوت را در روح و جان ما می‌دمند.
باشد که این میراث ماندگار را پاس بداریم و آن را در هویت آیندگان پرورش دهیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد